Jagten (The Chase) af Elle Kenney

Skærmbillede 2020-04-19 kl. 15.01.32Jeg læste bogen på engelsk for nogle måneder siden, og derfor har jeg ikke et citat til jer.

Summer er blevet smidt ud af college og skal starte på et nyt. Da hun bliver vendt i ryggen af sin søsterforening, må hun ty til andre muligheder for at finde et sted at bo. Hendes brors tre kammerater, fra dengang han selv gik Briar college, mangler en roommate. Det eneste problem er bare, at Summer er meget tiltrukket af Colin Fitzgerald, selvom han normalt ikke er hendes type. Han er en nørd med tatoveringer, som går op i computerspil og ishockey, og nytårsaften overhørte hun ham, da han fortalte en ven, at han synes, hun er overfladisk og flyvsk. Så selv hvis hendes sexede, surmulende roommate skulle ændre mening, kan han så få hende, når der er en hel række af fyre, der står i kø?

Elle Kennedy er jo en skøn forfatter. Detaljerne og handlingen fanger, så man ikke kan slippe bogen igen. Men da jeg så havde slapt den, og tænkt lidt over den, så var jeg ikke helt så forelsket, som da jeg læste den.
Mens jeg læste bogen, var jeg vild med Summer og Colin. Jeg elskede dramaet og handlingen. Den var underholdende, sjov og sød. Jeg kunne sagtens forestille mig Summer og Colin for mit indre blik.
Summer, der udståler sommer, er interesseret i mode. Hun kan virke lidt overfladisk mens man læser, og da jeg var færdig, fyldte den opfattelse desværre mere end den gode opfattelse.
Samtidig er der den eftertænksomme Colin, som er mere en nørd end en sportsstjerne.
Jeg manglede måske noget personlighed fra begges sider, da jeg var færdig. Og så synes jeg ikke, at de var helt fair overfor Hunter – måske var det det, som gjorde at jeg ikke knuselskede bogen?

Bogen er første del i Briar U-serien, og jeg skal da klart læse de andre også! Elle Kennedy kan jo gøre comeback – hendes Off-Campus-serie var jo alt for skøn!

One thought on “Jagten (The Chase) af Elle Kenney

Skriv en kommentar